Nettiajanvaraus.fi mahdollistaa sen, että voit konkreettisesti seurata mitkä Google AdWords -mainoksistasi tuottavat sinulle ajanvarauksia ja mikä on näiden ajanvarausten arvo. Jotta saat käyttöösi myös konkreettisen tuoton, tulee sinun laittaa töillesi hinnat Nettiajanvarauksessa.

Ohjeet Google AdWrods konversioseurannan käyttöönottoon

Nettiajanvarauksen Markkinointiasetuksissa löytyy kaksi kohtaa, jotka sinun täytyy täyttää saadaksesi AdWords -mainonnan mittaamisen eli konversioseurannan toimimaan.

  1. Google AdWords Konversiotunnus
  2. Google AdWords Tulostunniste

1.Kirjaudu Google AdWordsiin ja luo uusi konversio (tai siirrä Analyticsin tavoite AdWords konversioksi näiden ohjeiden mukaan)

AdWordsin näkymästä valitaan oikeasta yläkulmasta löytyvä Jakoavain-ikoni ja avautuvasta pudotusvalikosta klikataan Mittaus -otsikon alla olevaa kohtaa Konversiot. Avautuvasta näkymästä klikataan sinistä (+)-ikonia ja valitaan kohta Verkkosivusto.

Anna konversiolle haluamasi nimi, esimerkiksi Uusi ajanvaraus. Luokaksi suosittelemme valitsemaan Ostos/Myynti.

Kohdassa Arvo valitse Käytä eri arvoja kullekin konversiolle ja vaihda valuutaksi euro.

Kohdassa Lukumäärä valitse Kaikki. Loput kohdat ennen Luo ja jatka -napin painamista ovat sinun valittavissasi, mutta hyvä suositus on pitää Googlen tarjoamat valmiit mallit sellaisinaan (markkinointikumppanillasi saattaa olla jokin hyväksi todettu käytäntö näihin valintoihin ja he varmasti perustelevat sinulle tekemänsä muutokset)

Luo ja jatka -napin painamisen jälkeen olet kohdassa Tagin määrittäminen. Valitse vaihtoehdoista Käytä Google Tag Mangeria (ei hätää, et joudu käyttämään Google Tag Manageria vaan saat täältä helpommin tarvittavat tunnisteet Nettiajanvarauksen asetuksiin).

2. Kopioi Konversiotunnus ja Tulostunniste Nettiajanvarauksen asetuksiin

3. Viimeistele konversion luominen AdWordsissa

Kun olet kopioinut Konversiotunnuksen ja Tulostunnisteen Nettiajanvaraukseen, paina vielä Google AdWordsissa edellämainittujen alapuolella olevaa nappia Seuraava. Saat ilmoituksen, jossa kerrotaan konversiotapahtuman luonnin onnistuneen. Paina nappia Valmis.

Nyt olet asettanut konversioseurannan ja tästä eteenpäin tulet näkemään, mitkä mainoksesi tuottavat. Siirry seuraavaksi asettamaan Googlen uudelleenmarkkinointi (Remarketing).

Tässä vielä linkki Googlen omiin ohjeisiin.