Olemme tehneet toimenpiteitä, jotta tavoitteen asettaminen Google Analyticsiin on mahdollisimman helppoa. Sinun ei tarvitse kuin noudattaa alla olevia ohjeita.

Älä käytä samaa seurantakoodia kuin muulla sivustollasi. Luo uusi Näkymä (View) ajanvarausta varten, jotta et sekoita dataa. (katso ohjeet täältä)

Näin asetat asiakkaan tekemän varauksen Google Analyticsin tavoitteeksi

(kursiivi) = englanninkielisen käyttöliittymän termit.

  1. Syötä kalenterin asetuksissa Google Analyticsin -seurantatunnuksesi (Tracking ID). Löydät seurantatunnuksen Google Analyticsin hallintapaneelista täältä: Järjestelmänvalvoja (Admin) / Verkko-omaisuus (Property) / Seurantatiedot (Tracking Info)
  2. Aseta tavoite Google Analyticsin hallintapaneelista
    1. Navigoi kohteeseen Järjestelmänvalvoja (Admin) / Näkymä (View) / Tavoitteet (Goals)
    2. Paina ”Uusi tavoite” (New Goal)
    3. Tavoitteen määritys (Goal setup) -osiosta voit valita minkä haluat. Suosittelemme valitsemaan jonkun näistä: Tilaa (Purchase), Tee ajanvaraus (Place an order) tai Oma (Custom)
    4. Tavoitteen kuvaus (Goal description) -osiossa kirjoita tavoitteelle nimi. Esimerkiksi ”Varaus” tai ”Uusi varaus”. Kohdassa ”Tyyppi” (Type) valitse ”Tapahtuma” (Event).
    5. Tavoitetiedot (Goal details) -osiossa laita seuraavat ehdot:
      1. Arvot: Yhtä kuin: reservation (Category: Equals to: reservation)
      2. Toiminto: Yhtä kuin: reserved (Action: Equals to: reserved)
      3. Käytä tapahtuman arvoa konversion tavoitteen arvona = Kyllä (Use the Event value as the Goal Value for the conversion = Yes)
    6. Tallenna tavoite

 

Näin voit seurata tavoitteita Google Analyticsissa

Reaaliaikainen seuranta: Navigoi kohteeseen Reaaliaikainen / Tapahtumat (Real-Time / Events), jossa näet lähihistoriassa tehdyt varaukset.

Tarkempi analytiikka: Navigoi kohteeseen Konversiot / Tavoitteet / Yleiskatsaus (Conversions / Goals / Overview). Täältä voit tarkastella varaustesi kokonaismäärää tietyllä aikavälillä. Näet täältä myös esimerkiksi varaustesi arvon ja konversioprosentin (kuinka moni kalenterissa käynyt päätyi lopulta tekemään varauksen). Huomaathan, että tämä osio ei päivity reaaliajassa vaan välillä päivittymiseen voi mennä jopa vuorokausi.

Lue lisää Analyticsin tapahtumista ja niiden tulkitsemisesta.

Googlen omat ohjeet ja lisätietoa Analytics tavoitteista.