Voit mitata AdWords -mainontasi tehokkuutta asettamalla Google AdWords Konversiotunnuksen Nettiajanvarauksen markkinointi -asetuksiin. Tässä ohjeessa kerromme sinulle, miten vältyt ”tuhalta” työltä ja voit siirtää tekemäsi Google Analytics -tavoitteen (ohjeet täällä) suoraan Google AdWordsin konversiotapahtumaksi.

Mikäli hyödynnät AdWords-mainontaa uusien asiakkaiden hankkimisessa, niin tämä työvaihe kannattaa ehdottomasti tehdä. Kaiken lisäksi Google Analyticsiin tehdyt tavoitteet on helppo siirtää konversiotapahtumiksi Google AdWordsin puolelle. Kuten jo ylempänä mainitsimme: viemällä tavoitteet Analyticsistä AdWordsiin vältyt saman työn tekemiseltä kahteen kertaan.

Kun olet luonut tavoitteet Analyticsiin niin varmista, että Analytics- ja AdWords-tilit ovat linkitetty keskenään.

Huom! Vaatimuksena on se, että sinulla on olemassa jo molemmat tilit entuudestaan.

1.Yhdistä Google Analytics ja Google AdWords -tilit

Tilin yhdistäminen tapahtuu valitsemalla Analyticsin vasemmalta löytyvästä valikosta kohdan Järjestelmänvalvoja (Admin) ja avautuvasta sivusta valitaan keskimmäisestä palstasta (palstan otsikko: Verkko-omaisuus) löytyvä AdWordsin linkittäminen.

Google Analytics / Järjestelmänvalvoja (Admin)

Google Analytics / Järjestelmänvalvoja (Admin)

Avautuvasta näkymästä valitaan linkitettävä tili ja tämän jälkeen klikataan Kaikki verkkosivuston tiedot: Käytössä ja Linkitä tilit.

Google AdWrodsin linkittäminen Google Analyticsissa

Google AdWrodsin linkittäminen Google Analyticsissa

2. Siirrä Analytics -tavoitteet Google AdWordsiin

Kun tilit on linkitetty keskenään siirrytään AdWordsin puolelle ja tuodaan luodut tavoitteet Analyticsistä AdWordsin puolelle.

AdWordsin näkymästä valitaan oikeasta yläkulmasta löytyvä Jakoavain-ikoni ja avautuvasta pudotusvalikosta klikataan Mittaus otsikon alla olevaa kohtaa Konversiot. Avautuvasta näkymästä klikataan sinistä (+)-ikonia ja valitaan kohta Tuo konversiot toisesta järjestelmästä ja valitaan järjestelmäksi Google Analytics. Tämän jälkeen valitaan Google Analyticsista tuotavat tavoitteet ja painetaan Tuo ja jatka.

Google AdWordsissa tavoitteiden tuonti

Google AdWordsissa tavoitteiden tuonti

Näin olet tuonut Google Analyticsiin luomasi tavoitteet AdWordsiin ja voit seurata AdWordsista mainonnan tehokkuutta.

Lue Googlen omat ohjeet ja lisätietoa Analytics tavoitteen siirtämisestä AdWordsiin.