Nettiajanvaraus.fi:hin voit liittää kätevästi Facebook -pikselin. Se tarkoittaa sitä, että pystyt optimoimaan ja mittaamaan Facebook -mainoksiasi monella eri tavalla. Jos et itse tee mainoksiasi, niin kannattaa lähettää tämä blogipostaus välittömästi digitoimistollesi, niin he saavat mainontaasi huomattavasti tehokkaammaksi. Tämän tekstin lopussa on digitoimistoille tärkeää tietoa.

Miten tämä muuttaa nykyistä mallia?

Ennen kuin pikseliä on ollut mahdollista laittaa kalenterin asetuksiin, olet voinut tehdä vain ”tavallisia” mainoksia eli ohjata asiakkaita kalenteriisi. Et ole kuitenkaan saanut tietoa, että kuinka moni mainoksesi nähnyt teki ajanvarauksen saati kuinka paljon kyseiset varaukset tuottivat sinulle euroja.

Pikselin avulla näet kuinka moni mainoksen nähneistä on tehnyt varauksen ja mikä on ollut varauksien arvo (arvon nähdäksesi sinun pitää laittaa jokaiselle työlle hinta Nettiajanvarauksen asetuksisssa)

Tuoton näkemisen lisäksi voit asettaa mainostesi tavoitteeksi esimerkiksi ajanvarauksen. Tämä tarkoittaa sitä, että Facebook optimoi mainoksia juuri niille asiakkaille, jotka todennäköisesti tekevät varauksen (tietysti antamiesi kohderyhmä määritysten puitteissa). Ilman pikseliä voit optimoida mainoksia ainoastaan mainokseen sitoutujille tai klikkaajille.

Digitoimistoille / markkinoijille (tarkempaa tietoa pikselistä)

Facebook -pikselin asetat kalenterin markkinointiasetuksista.
Me huolehdimme, että pikseleiden scriptit ovat asianmukaisesti paikoilaan. Alla on kuvattu miten eri Facebook -eventit toimivat kalenterissa.

Facebook -pikselin eventit:

ViewContent -event laukeaa kun vapaat ajat listautuvat näkyviin.

ViewContent -eventin parametrit:
value: valitun työn ja lisätöiden yhteenlaskettu hinta
content_name: valitun työn nimi
currency: EUR
content_category: valittu kategoria


AddToCart -event laukeaa kun vapaiden aikojen listauksessa kun painaa ”Varaa” -nappia.

AddToCart -eventin parametrit:
value: valitun työn ja lisätöiden yhteenlaskettu hinta
content_name: valitun työn nimi
currency: EUR
content_category: valittu kategoria


AddPaymentInfo -event laukeaa kun varauslomakkeella (mihin syötetään omat tiedot) painaa ”Varaa” -nappia.

AddPaymentInfo -eventin parametrit:
value: valitun työn ja lisätöiden yhteenlaskettu hinta
currency: EUR
content_category: valittu kategoria


Purchase -event laukeaa kun ”Varaa” napin klikkaamisen jälkeenpalvelin on vahvistanut varauksen.

Purchase -eventin parametrit:
value: valitun työn ja lisätöiden yhteenlaskettu hinta
content_name: valitun työn nimi
currency: EUR
content_category: valittu kategoria


Yllä olevien lisäksi SubscribedButtonClick -event laukeaa aina kun painaa valitsinta tai niissä olevaa vaihtoehtoa.

Huom! Huomaathan, että varauksen vahvistussivulla ei näy pikseliä ollenkaan, vaan AddPaymentInfo ja Purchase latautuvat nopeasti ja häviävät siirryttäessä varauksen vahvistussivulle. Tämä johtuu siitä, että vahvistussivua käytetään myös varauksen perumiseen, jolloin siellä oleva pikseli vääristäisi mainonnassa käytettävää dataa.