Mitä sinun tulisi tehdä, jotta saat asiakaspalvelustasi kaiken irti?

Heti ensimmäiseksi en voi olla painottamatta asiakkaan rekisteröimättömyyttä. Mieti itseäsi ja kuvittele kuinka usein haluat luoda tunnuksia uusiin palveluihin, joita käytät suhteellisen harvoin.

1. Opettele kirjoittamaan muistiinpanoja

Mikään järjestelmä ei tee kaikkea työtä puolestasi. Palvelumme tallentaa paljontietoa varauksesta, mutta asiakkaan kanssa käymiäsi keskusteluita tai käyttämiäsi työkaluja se ei tallenna. Joudut itse kirjoittamaan varauksen muistiinpanoihin kaiken mitä haluat muistaa asiakkaasta. Suosittelemme, että kirjoitat mahdollisimman tarkasti.

Keskusteluaiheet ovat tärkeitä ellet ole oikeasti varustettu täydellisellä muistilla. Meillä ihmisillä on tapana unohtaa ja sekoittaa asioita.

Esimerkki muistiinpanosta hierojalla: ”Samin oikea takareisi jumissa, mennyt varmaan joogassa. Lähtee lomalle Tallinnaan ensi viikolla. Ei tykkää lämpöhoidosta.”

2. Tee selkeä vahvistuviesti

Voit itse kirjoittaa vahvistuviestisi sisällön. Kirjoita viestiin kaikki tarvittava tieto mitä asiakas tarvitsee. Testaa viestin sisältö tekemällä itse varaus ja kysy joltain tutultasi kommentteja. Teet tämän lähtökohtaisesti todella harvoin, joten muista nähdä hieman vaivaa sen eteen.

Ps. Vahvistusviestiin voit laittaa myös tarjouksia.

Esimerkki” Varauksesi on tehty seuraavilla tiedoilla: (aika, tekijä, työ). Muista, että liikkeemme edessä ei ole parkkipaikkoja, maksullisia löytyy Laukontorilta. 

Tarjous: vastaa tähän viestiin, niin saat Tuotteen XXX -15%:n alennuksella käyntisi yhteydessä”

3. Lue muistiinpanoja kun asiakkaasi saapuu

Kenelläkään ei ole niin kiire, että et ehdi käyttämään 30s viime käyntien muistiinpanojen lukemiseen. Klikkaa ”Listaa varaukset”, kirjoita asiakkaasi nimi ja näet nopeasti kaikki muistiinpanot. Kuvittele omalle kohdallesi, kuinka mukavaa on kun palvelijasi muistaa miten kahvisi juot ja kysyy miten viime viikkoinen lomasi meni.

Hei! Tehdäänkö kaupat?

Jos et ole varma, niin ei hätää. Tilaa kokeilutunnukset, niin katsotaan yhdessä miten palvelu toimii sinulla parhaiten.

Aloita prosessi täältä